Наше місцезнаходження

Корисні посилання

http://www.mon.gov.ua/ - МОН України

 

http://www.glukhiv.net/index.php/bt - Глухівська міська рада

 

http://www.solnet.ee/parents/index.html - Дитячий портал "Сонечко"

http://glukhiv-osvita.gov.ua/ відділ освіти Глухівської міської ради

https://drive.google.com/drive/folders/17WyqkFFJdQ2CPVPjR65VM7gx4x1ogJ4D - ІКТ за блоками

Користь рухливих ігор на повітрі

Якщо діти мало перебувають на свіжому повітрі, вони стають млявими, блідими, часто хворіють на недокрів’я. Діти, які значну частину часу проводять на свіжому повітрі – біля річки, в парку, на городі, в саду, в лісі тощо, - енергійні, бадьорі, життєрадісні. В них, зазвичай, добрий апетит і міцний, здоровий сон.

Свіже, чисте повітря посилює і активізує процеси дихання, кровообігу, обмін речовин, діяльність м’язово-рухового апарата дитини.

Перебування на відкритому повітрі зміцнює нервову систему дитини, загартовує її організм, підвищує опірність організму проти інфекційних захворювань. Відомо, наприклад. що ті діти, яких батьки занадто оберігають від значних коливань температури повітря і завжди надмірно тепло одягають, частіше хворіють на грип, ангіну, бронхіт; такі діти мерзнуть тоді, коли інші почувають себе добре.

 Особливо корисні рухливі ігри на повітрі, спорт, фізичні вправи, сон на повітрі, регулярне провітрювання приміщень, де перебувають діти. Необхідно старанно провітрювати приміщення під час прибирання.

Як купувати іграшки для дітей

  • Купуючи іграшку, запитайте, чи є сертифікат, який засвідчує якість та безпечність забавки.
  • Перевірте іграшку на міцність (чи добре приєднані всі дрібні деталі), відсутність ушкоджень;
  • Зверніть увагу на безпечність конструкції: відсутність гострих країв, вузьких щилин і отворів, куди можна засунути пальці, довгих мотузок (для наймолодших не більше 15см).
  • Спробуйте, чи не злущується фарба.
  • Перевірте, чи немає різкого, неприємного запаху.
  • Зважте на відповідність вікові дитини.
  • Перевірте неушкодженість упаковки. Якщо іграшка не упакована, її купувати не бажано, бо вона, як губка увібрала шкідливі речовини іззовні, а може і стала "притулком" для збудників важких хвороб: туберкульозної палички, стафілококів, стрептококів.

Як звертатись до дітей                           Радить психолог

Доречні звертання до дитини:

-       Ми вирішуємо все разом…

-       Якщо ти вважаєш…

-       Мій любий…

-       Це ти добре придумав(ла)…

-       Таке тільки ти міг придумати…

-       Я впевнена, що ти в мене розумний (а)…

-       Я дякую долі, що ти в мене є…

-       Впевнена, що ти зможеш…

-       Я завжди знала, що моя дитина найкраща…

Заборонені звертання до дитини:

-       Скільки разів тобі повторювати…

-       Я сказала – зроби…

-       Ти що, не розумієш?..

-       У всіх діти як діти, а ти…

-       За що мені така кара…

-       Не лізь, якщо не можеш зробити…

-       І в кого ти такий удався…

-       Невже тобі важко запам’ятати, що…

Розвиток самостійності дітей

Вашій дитині від 3 до 4 років

Що ми вміємо самі

·        знімати одяг перед сном, акуратно розміщувати його на стільці;

·        ставити іграшки на місце;

·        засукувати рукава перед тим, як мити руки;

·        допомагати вихователеві поливати квіти;

·        ставити стільчик біля столу, встаючи після вживання їжи

Чого ми навчаємось

·        одягати верхній одяг, виходячи на прогулянку;

·        дякувати дорослим за допомогу;

·        розкладати ложки, ставити хлібниці;

·        мити руки, користуючись милом

Вашій дитині від 4 до 5 років

Що ми вміємо самі

·        одягатися і перевіряти свій зовнішній вигляд перед дзеркалом;

·        знаходити недоліки у вбранні, зачісці;

·        розставляти посібники перед заняттям

Чого ми навчаємось

·        мити руки після будь-якого виду роботи;

·        під час чергування перевіряти, чи все підготовлено;

·        саджати насіння в грунт.

Вашій дитині від 5 до 6 років

Що ми вміємо самі

·        одягатися на прогулянку, не відволікаючись і не заважаючи друзям;

·        виконувати обов’язки чергових у їдальні, у куточку природи, у підготовці до занять;

·        протирати вологою ганчіркою іграшки, мити їх.

Чого ми навчаємось

 

·        надавати допомогу, пропонувати її;

·        знаходити недоліки у своїй роботі та виправляти їх;

·        визначати, які рослини потрібно поливати.

 

 

Харчування дитини вдома

Харчування дитини має бути збалансованим та відповідати потребам дитячого організму.

Слід уникати надмірного вживання жиру та солодощів. Недостатня кількість в дитячому раціоні овочів, порушення технології приготування їжі заважає дитині отримувати необхідну кількість вітамінів і мінеральних солей. Неможна готувати дітям їжу «про запас» - на два-три дні. Довгострокове зберігання їжі губить вітамін С і решту інгредієнтів.

Якою має бути домашня вечеря?

Радимо кожного дня переглядати меню в дошкільному закладі і відповідно доповнювати вечерю дитини продуктами, багатими на білки тваринного походження, молоком, коров’ячим сиром, яйцями, рибою, твердим сиром, якщо вони були відсутні у меню дитячого садка.

З м’якого сиру можна робити сирники, ліниві вареники, налисники. До них можна дати фруктовий кисіль, кефір або молоко.

Дуже корисно вживати на ніч мед. Мед з молоком, кисломолочними продуктами допомагає підвищенню гемоглобіну.

Необхідно привчати дітей пити кефір і молоко з хлібом. Це збагачує амінокислотний склад їжі. Можна на вечерю дати яйце з кисломолочним продуктом. Яйце також добре давати з картоплею, вінегретом. Можна зробити картопляне пюре з омлетом та салатом з капусти, огірка та зеленої цибулі.

До домашньої вечері обов’язково включати фрукти, овочі та соки, щоб доповнити харчування вдень.

Можна зробити салат з моркви та яблука, які натирають на крупній тертушці, додають масло або сметану з цукром.

Вдома з овочів можна приготувати такі страви: кабачки, фаршировані овочами, голубці овочеві, солодкий перець, фарширований овочами.

Скласти меню можна з капустяної запіканки та відварного м’яса з картоплею.

На вечерю можна готувати капустяні та моркв’яні котлети зі сметаною, оладки із кабачків із сметаною, овочеву запіканку.

 У вихідні дні можна готувати страви з крупів з овочами та фруктами. З борошна готують сочники з морквою. Можна приготувати м’ясні котлети або пудинг.

Заповіді для мами й тата

  •  Ставтесь до дитини як до дорослого, рівноправного члена сім’ї, зі своїми правами й обов’язками. Доручайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Робіть це лагідно, з довірою: «Який ти в нас уже дорослий, ти чудово справляєшся з миттям посуду».
  • Визначте загальні інтереси дитини-як пізнавальні(перегляд улюблених мультфільмів, казок; ігри), так і життєві(участь в обговоренні сімейних проблем). 
  • Давайте змогу дитині займатися творчою діяльність-малювати, розфарбовувати, вирізати, робити аплікації, ліпити, конструювати, - аби підготувати її руку до письма, розвивати творчі здібності.
  •  Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово навчайте її орієнтуватися в цінах, сімейному бюджеті. Наприклад, дайте гроші на хліб і морозиво, коментуючи суму на той чи інший продукт. Привчайте до самообслуговування, формуйте трудові навички й виховуйте ціннісне ставлення до праці.
  •     Не лайте, а тим паче, не ображайте дитину в присутності сторонніх. Поважайте її думку та почуття. На скарги людей з оточення, зокрема вихователя, відповідайте: «Спасибі, ми обов’язково поговоримо на цю тему».
  •    Навчайте дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникають у спілкуванні з однолітками й дорослими, допомагайте знати шляхи їх розв’язання. Щиро цікавтесь думкою дитини. Лише так вам вдасться сформувати в неї правильну життєву позицію.
  •    Постійно розмовляйте з дитиною. Запитуйте про події, які відбулися з нею протягом дня, - що було цікавого, що їй найбільше сподобалося. При цьому уважно слухайте відповіді, уточнюйте, ставте запитання, щоб дитина відчувала, що вас це цікавить. Якомога більше читайте дитині і спонукайте переказувати прочитане. Розвиток мовлення – запорука успішного навчання.
  •   Не залишайте без відповіді жодне запитання дитини - і її пізнавальний інтерес ніколи не згасне.
  •   Дивіться на світ очима вашої дитини. Адже вміння бачити світ очима іншого – основа для взаєморозуміння.
  •      Не скупіться на похвалу дитині, навіть авансом. Хваліть словом, усмішкою, ласкою і ніжністю. На скарги дитини про те, що в неї щось не виходить, запевняйте: «У тебе обов’язково все вийде», «Спробуймо разом» або «Спробуй ще раз».
  •  Формуйте високий рівень домагань і віру в те, що дитина може все. Вірте у свою дитину, допомагайте їй за потреби.
  •      Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, вони часом не виважені. Завжди обґрунтовуйте дитині свої вимоги.

 


Як виховувати маленького патріота

Якщо дитина в дитинстві переживала почуття жалості до іншої людини, радість від хорошого вчинку, гордість за своїх батьків, захоплення красою природи, подвигом, вона набула емоційного досвіду.

Виховання маленького патріота починається з найближчого для дитини – рідної домівки, вулиці, де вона живе, дитячого садка.

  •      Звертайте увагу дитини на красу рідного міста.
  •    Під час прогулянки розкажіть, що знаходиться на вашій вулиці, поговоріть про значення кожного об’єкту.
  •   Дайте уявлення про роботу суспільних установ: пошти, крамниці, перукарні, бібліотеки тощо. Простежте за роботою співробітників цих установ, відзначте цінність їх праці.
  •    Разом з дитиною беріть  участь в  праці по впорядкуванню і озелененню свого двору.
  •   Розширюйте власні вміння та знання про звичаї, традиції. свята українського народу. Разом відвідуйте музеї.
  •   Навчайте  дитину правильно оцінювати свої  вчинки і вчинки інших.
  •   Читайте дитині книги про Батьківщину, її героїв, про традиції, культуру свого народу.
  •       Заохочуйте дитину до прагнення підтримувати порядок, зразкову поведінку у суспільних місцях.